חיפוש באתר

כתבה מסכמת לחודש הקריאה בספריית כפר ורדים 2019

כתבה מסכמת לחודש הקריאה בספריית כפר ורדים 2019

 

חודש הקריאה בספריה הפועלת במסגרת המרכז הקהילתי, התאפיין באירועים איכותיים ומעניינים.

 

את הפעילויות למבוגרים פתח  הסופר דרור משעני, מרצה באוניברסיטת ת"א, עורך ומבקר ספרות. בהרצאה מרתקת שנושאה מתח וספרי בלש, דרור סיפר על ההיסטוריה של ספרות הבילוש בעולם, עם אנקדוטות מצחיקות על תרגומים וטיפוסי בלשים, ועל חווית הכתיבה לספרו רב המכר "שלוש". סדרת הטלוויזיה המוקרנת בימים אלו בערוץ כאן 11, "תיק נעדר" הופקה בעקבות סדרת ספריו אשר מוכרים ומוערכים בארץ ובחו"ל.

 

הילדים והוריהם נהנו מהצגת תאטרון הקרון, "תאטרון חפצים" המפתח את דמיון הילדים ומפגין שימושים מפתיעים בהם. "מעיל הפלאים" שאותה כתב והציג אורנן ברייר, המופיע עם ההצגה ברחבי העולם, הוא מסע קסום ומרגש של חייט בעקבות מעיל מיוחד. הילדים היו כל כך מרותקים שבסוף ההצגה אורנן הציג בפניהם את כל "סודות המקצוע" וענה על שאלותיהם כיצד עובדים הדברים מאחורי הקלעים.

 

הפנינג לכל המשפחה התקיים בחורשת הבר-בת בשיתוף עם המרכז למשפחה ומח' הנוער. נמכרו ספרים במבצע ע"י סטימצקי, סופרים מקומיים הציגו את ספריהם. נילי אלדר רכזת תנועת נוע"ם קיימה שעת סיפור ופעילות בנושא "חברות", הספרניות הפעילו פינה של "יצירת ספר" וסימניות לילדים.

 

גולת הכותרת הייתה, מופע הסיום של קבוצת ספוקן נוער, עם חומרים מקוריים בספריה. הקבוצה מונחית ע"י גבי דובדבני מהכפר, הציגה מופע מחשמל, של "שירה מדוברת"- אמנות זו, היא כתיבה אישית שהיא בין סיפור לשירה. אחד אחד, עלו בני הנוער והקריאו את שיריהם בצורה רהוטה ויוצאת דופן.

 

האירוע שסיכם את חודש הקריאה התקיים במועדון הקוראים שלנו בהנחיית שלומית ברודצקי, מתנדבת הספרייה על הספר "מזל קטן" מאת קלאודיה פיניארו, חברי הקבוצה הקבועים הודו לה ולחנה ניב שהנחתה בפגישות אחרות.

 

הספרייה נותנת במה בדף הפייסבוק שלה לאורך השנה, לסופרים מקומיים הרוצים לכתוב על ספריהם. כגון סדנת הכתיבה ברשת בהנחיית הבלוגרית יעל כרמי (לכתיבה אישית בבלוג, פייסבוק ניוזלטר ועוד).

 

תודות: לראש המועצה מר אייל שמואלי ועובדי המועצה על הנוכחות והסיוע, לעובדי המרכז הקהילתי בראשות ליאת בלכר על התמיכה והליווי, צח רכז הנוער ודורית רכזת הגיל הרך והמשפחה על השותפות בהפקה, לנערי "מחויבות אישית", משרד התרבות על התמיכה בתקציב למפגש הסופר והצגת הילדים, החברה למתנ"סים שמימנה את פעילות הסופקן וורד לאורך השנה.

 

שמחנו להוביל פעילות תרבותית זו בכפר שהיא מסורת, נתראה בספריה ובאירועים הבאים. תושבים וותיקים וחדשים שאינם רשומים מוזמנים לפתוח כרטיס ולהנות גם מקריאה דיגיטלית ללא תשלום.

 

ספרית כפר ורדים  17.6.19 כתבה נטע סט- אבלס

צרו קשר:
מתנסנט חוגים הצהרת נגישות