חיפוש באתר

כללי

מהנעשה בספריה

מהנעשה בספריה בימי הקורונה

הספריה ממשיכה בפעילות ובמתן שירותים לקוראים, בהתאם להנחיות ובהתאמה לתקופת הקורונה.

שעות הפתיחה כעת הן בערבים ובימי שישי. בשעות הבוקר מתקיימת בבית הספר קייטנה ועל כן, מבוגרים לא יכולים להכנס לשטח בית הספר.

הספרניות, בעזרת נערות של מחויבות אישית, מקפידות על עמידה בתנאי "התו הסגול" – מדידת חום בכניסה, כניסה עם מסיכה ונקיון ידיים.

לא ניתן להכניס יותר מארבעה קוראים בו זמנית והשהיה בספריה מוגבלת לרבע שעה לקורא. גם ילדי בית הספר וכעת ילדי הקייטנה מורשים להכנס  לספריה בבוקר, בקבוצות קטנות של ארבעה ילדים. עקב מגבלה זאת ומתוך רצון להמשיך ולספק לילדים את האפשרות לקרוא, חילקנו למורות דפים להזמנת ספרים: הילדים כותבים את שמם ואת הספר שמבקשים ואנו מחפשות עבורם את הספרים ומביאות אותם בעצמנו לכיתות.

על מנת להקל על הקוראים, הרחבנו את השירותים הדיגיטליים: מהיום ניתן להצטרף כמנויים לספריה באמצעות הרשמה דיגיטלית באתר הספריה. ממלאים טופס מקוון ושולחים! הספרניות מקבלות את הטופס ופותחות כרטיס קורא.

ניתן לקרוא ספרים דיגיטליים ב"ליבי" וב"עברית" וניתן גם לקבל קוד לשמיעת ספר קולי  באתר "איי קאסט". הקוראים יכולים לפנות לספרניות במייל או בטלפון ולבקש קוד, ובכך, לקבל את שירותי הספריה מרחוק, בלי להגיע לספריה.

בקרוב, ניתן יהיה להשתתף בסיור מקוון בגלריית הספריה: נגה מגדל, אוצרת התערוכה המוצגת כעת בספריה, מכינה סרטון, ובו אפשר לראות את העבודות המוצגות בתערוכה בליווי הסבריה של שרית פולס, רכזת מגמת האמנות באמירים, שתלמידותיה מציגות בתערוכה.

במסגרת הפרוייקט "שיר בדרך" נתלו ברחבי הכפר שירים. הפעם, הפך השם ל"שירו בדרך"(טוויסט קטן המזמין לשיר או לזמזם את הפזמון).

נבחרו שירים מוכרים ואהובים של יוצרים ישראלים, להנאת התושבים וכל מי שעובר בדרכים. תודות לנורית שניר ולקרן דרוקמן-אדיב.

גם מועדון הקוראים התקיים החודש בהתאם למצב: חילקנו את המשתתפים לשתי קבוצות מצומצמות, בהרשמה מראש, וכך שמעה כל קבוצה בנפרד את שלומית ברודצקי, שהנחתה את המפגשים. גם קבוצת לימודי עגנון בהנחיית צבי בליץ ומועדון השחמט בהנחיית פנחס ברודצקי, חידשו פעילתם בהתאם להנחיות.

כבכל שנה, נקיים גם השנה את סדנאות סוף הקיץ בספריה. בשל ההגבלות, מתוכננות שתי סדנאות באוגוסט, בקבוצות קטנות של כשמונה ילדים. סדנת קסמים עם הקוסם קליוסטרו ומפגש עם הסופרת מאירה ברנע, שתיתן גם טיפים לכתיבה.

עוד בתכנון: מפגש של אבי שדה עם דיירי "בית בחורש". אבי שדה כבר התארח פעמים רבות בספריה והעלה הצגות בליווי מוסיקלי של כלי נגינה ייחודיים. מתוכננת הצגה בפני דיירי "בית בחורש" שהספריה לא נגישה להם בזמנים אלו.

 

כתבה: גתית נאה, ספרנית ספריית כפר ורדים

 

.

צרו קשר:
מתנסנט חוגים הצהרת נגישות