חיפוש באתר

ריכוז מתנדבים ותנועת של"מ

ריכוז מתנדבים ותנועת של"מ=שרות לאומי למתנדב בכפר ורדים

פעילויות רבות נערכות בכפר ע"י מתנדבים מאז הקמת הישוב, ההתנדבות היא נדבך חשוב בפיתוח הכפר ורוח ההתנדבות מממשת את ההון האנושי הקיים כאן לאור הצרכים ההולכים וגדלים. קיים קשר הדוק בין המתנדבים לראשות ואגפי המועצה ובשנים האחרונות מסתבר שמתנדבים רבים מכלל הגילאים פעילים יותר ויותר ביוזמות קהילתיות בין אם באופן פרטי ועצמאי {מועדוני חברים }ובין במסגרות בתמיכת המועצה {מועדון גיל הזהב, קהילת האומנים, חנות יד שניה ועוד }.

 ריבוי המתנדבים והצורך לתאם את הפעילויות בין אגפי ההתנדבות כמו גם רצון התושבים לתרום בשטחים נוספים הביאו למסקנה כי המרכז הקהילתי בכפר ורדים יחבור לתנועת של"מ {שירות לאומי למתנדב}הארצית.  התנועה הוקמה ביוזמה משותפת של משרד החינוך והחברה למתנ"סים ופועלת כיום בכ 100  יישובים ברחבי הארץ עם  כ 17,000 מתנדבים. התנועה מבוססת על התנדבות המקדמת  נדיבות, עזרה הדדית, סולידריות, אחריות ומנהיגות קהילתית.

תנועת של"מ מציעה למי שפרש ממעגל העבודה ,השתלבות במגוון תחומי עשייה התנדבותית בקהילה. מכיוון כיום אוכלוסייה רחבה של גמלאים כבר עוסקת בהתנדבות בישוב ואנו מזמינים תושבים חדשים מכל הגילאים להצטרף על פי מיפוי צרכים ועל פי רצונות התושבים לתרום בתחומים חדשים.

של"מ דואגת להכשרה וליווי מקצועי של המתנדבים ומקיימת קורסים,השתלמויות וימי עיון לרכזים ולמתנדבים וכן לביטוח כל מתנדביה.

מהכפר יצאו להשתלמות של"מ ארבעה מתנדבים בבחינת נכונות ורצון ללמוד את נושא ריכוז המתנדבים וקידום תכנים חדשים להתנדבות בישוב.

 בברכת ראש המועצה אייל שמואלי ,הצטרף הכפר לתנועת של"מ וארבעת הרכזים החלו בעבודתם כאשר הפעילות הדחופה ביותר הינה ריכוז המתנדבים הרשומים במרכז הקהילתי במערכת ממוחשבת והחלת הביטוח עליהם.

הרכזים בישוב ,ינהלו את פניות התושבים לצרכי התנדבות על פי דרישות המגיעות אליהם ובתיאום עם גופים נדרשים.   המטרות אותן נקדם הן:

-גיוס מתנדבים לקהילה יותר מעורבת היוצרת חברה תומכת ופעילה.

-יצירה של יוזמות חדשות ומותאמות לצרכים של גילאים שונים בקהילה.

-הכשרה והוקרה של המתנדבים .

 

נציג של"מ יישב במרכז הקהילתי בימי א' בבוקר וכל רכז ישמח לעמוד לרשות התושבים במענה טלפוני.

ציפי דיקמן- 0543007183 - רכזת ומתאמת בין הגורמים המוסדיים ומובילי המתנדבים.

נחום אביגד- 0543635835 – השמת מתנדבים.

שלומית פיש- 0549988006 - רכזת  לגיל השלישי ולקשישים בקהילה תוך שיתוף מועדון הזהב ומחלקת הרווחה.

מרים קורקין- 0523577225 - אחראית מחשוב.

חנה מזורסקי- 0506262087 - רכזת  מתנדבים לאירועי תרבות ב"קתדרה במרכז הקהילתי

תושבי הכפר מוזמנים להצטרף !

 

רשמה: ציפי דיקמן

צרו קשר:
מתנסנט חוגים הצהרת נגישות