חיפוש באתר

ארכיון כתבות

חגיגת שבוע הספר 2017

חגיגת שבוע הספר 2017

בספריית כפר ורדים

30 שנה לספריה

 

כמדי שנה, לכבוד שבוע הספר, תרחיב הספרייה במרכז קהילתי כפר ורדים את פעילותה למען הקוראים באירועים מגוונים ומרתקים.

יריית הפתיחה שסימנה את תחילת הארועים הייתה מפגש עם הסופר אשכול נבו,

ספריו - "ארבעה בתים וגעגוע", משאלה אחת ימינה", "נוילנד", "המקווה האחרון בסיביר" ו"שלוש קומות" הפכו כולם לספרים מוכרים ואהובים על קהל קוראים רחב.

המפגש עם אשכול אשר הרחיב על שני ספריו האחרונים, היה מרתק. הוא שיתף את המשתתפים בחוויות הכתיבה שלו ,ענה על שאלות וחתם על ספריו.

 

ב-8.6.17, יום ה', בשעה 17:00, יתקיים בספריה  מפגש עם ורד גור - אמנית, סופרת ומאיירת. ורד תארח ילדים מגיל 4 לשעת סיפור וסדנת יצירה על פי ספרה: "סיפור אינדיאני – מוריד הגשם".

ורד תקרא את הסיפור ותשתף את הילדים בתהליך היצירה ולאחר מכן תקיים סדנה ברוח הסיפור בה יכינו הילדים אביזריי לבוש מהתרבות האינדיאנית.

 

שני אירועים יתקיימו בשיתוף עםהמרכז למשפחה : האירוע הראשון, "הספרייה יוצאת לחורשה" . אירוע זה יתקיים ב-11.6, יום א', בין השעות 17:00-19:00 בחורשת "בר-בת" ויכלול שלל פעילויות ברוח קהילתית, ביניהן פינת "צור ספר" לילדים בגילאי שש ומעלה, וסיפורי אצבעות לקטנטנים. מספרת הסיפורים אלה הררי תספר את "ביקור בבאלי שבאינדונזיה" – סיפור מתוך סיפורי עמים – לילדים מגיל ארבע ומעלה והבובנאי אורי גולדשטיין מתיאטרון "הקוקיה" יקבל את פני הבאים עם "לואי" – מנקה רחובות זקן וטוב לב.

דוכן למכירת ספרים חדשים של סטימצקי יציע את מרכולתו לבאים, ימכרו ספרי יד שניה על ידי הספריה, ו"סופרים משלנו "– סופרי הכפר - יתארחו בחורשה ויציגו את ספריהם.

כל אלו ועוד יתקיימו בחורשה להנאת הבאים.

הכניסה חופשית.

החינוך לאהבת הספר מתחיל כבר בינקות, ולשם כך מגיעה הספריה אל "גן עם אמא" ביום ב' ה-5.6.17 בשעה 11:00.

זהו האירוע השני המשותף לספריה ולמרכז למשפחה. פעילות לעידוד קריאה לאימהות ולקטנטנים.

גם בבית הספר "קשת" ייערכו פעילויות לכבוד שבוע הספר: ילדי כיתות ה'-ו' יפגשו עם הסופרת רונית חכם, מחברת הסדרה "מילות קסמים", וילדי כיתות א' ו-ב' יפגשו עם מירי כספי, תושבת הכפר ומחברת הספר "פרפר הצבעים", וילדי כתות ג' יפגשו עם הסופר מיכאל אבס, מחבר הסדרה "משחקי בילוש".

כמו כן, תיערך פעילות אחרונה בסדרת "המרוץ  לספריה" ותחתום את הסדרה החווייתית של פעילויות הכוללות רמזים ומשימות לילדי כיתות ב' בהנחיית דקלה גרציאני. הפעילות מתקיימת לרגל 30 שנה לספרית כפר ורדים.

 

"מועדון הקוראים" הוותיק והטוב ימשיך את פעילותו. שני המפגשים הקרובים יתקיימו בספריה. הראשון, בהנחיית שלומית ברודצקי, יתקיים ב- 29.5.17, יום ב' בשעה 19:30 ויעסוק בספרו של איאן מק'יואן "על חוף צ'זיל".

השני, בהנחייתה של חנה ניב, יתקיים ב-19.6.17, יום ב' בשעה 19:30 ויעסוק בספרה של נורית גרץ "ים ביני ובינך".

 

בספריה מתקיימים שני חוגים נוספים: חוג עגנון בהנחיית צבי בליץ – חוג וותיק עם משתתפים נאמנים ובו נדונים כתבי עגנון וחוג ספרות עברית בהנחיית אורלי גל – חוג חדש לכל אוהבי הספרות העברית. שני החוגים מתקיימים אחת לשבועיים.

אנו מזמינות את הקהל לבוא ולהשתתף במפגשים השוטפים והמרתקים הללו. את מועדון הקוראים והחוגים הנוספים - מנחים מתנדבים תושבי הכפר.

 

לאורך שבוע הספר יימכרו כל ספרי היד השנייה בספריה בחמישה שקלים האחד.

הציבור מוזמן לבוא וליהנות מכל הפעילויות והאירועים, וכמובן, להמשיך לשאול ספרים כמו תמיד.

 

כתבה: גתית נאה

לפרטים  על אירוע שבוע הספר בחורשת בר-בת ב- 11.6

 

המרכז הקהילתי: 04-8338355  ,המרכז למשפחה: 054-6530066 , ספרית כפר ורדים: 04-9972662

 

 

 

 

צרו קשר:
מתנסנט חוגים הצהרת נגישות