חיפוש באתר

ארכיון כתבות

מפגשי "זיכרון בסלון" בכפר ורדים

זו השנה השנייה בה מתקיים פרויקט "זיכרון בסלון " בכפר ורדים והשנה השתתפו בו כ-400 בני נוער ומבוגרים.

 

פרויקט "זיכרון בסלון" מבקש לאפשר חווית זיכרון משמעותית ובונה כך שחוויה זו תישאר גם בעתיד, כאשר לא יהיה מי שיעיד בגוף ראשון על מה שהוא עבר בשואה. הרעיון הוא לזכור ולהזכיר את מה שאירע בשואה ובמקביל להביט קדימה ולעצב ביחד כעם וכחברה את האופן שבו נזכור בעתיד את השואה ולקחיה.

 

הפרויקט החל בשנה שעברה כיוזמה של תושבות :טובה פריאל , ברוריה קרוא, מאירה אמיתי, אסתי כץ, ובתיה גלעד לקיים מפגשי עדות ביישוב וליאת בלכר מנהלת המרכז הקהילתי הציעה לחבור לפרויקט הארצי זיכרון בסלון ולקיימו בכפר ורדים בשיתוף דור שני כמספרים. ההיענות זו השנה השנייה לארח בבתים הייתה רבה ו400 תושבים, בני נוער ומבוגרים באו להקשיב למספרים, להוקיר ולכבד.

 

הערב התקיים בסלון ביתן של תשע משפחות מהכפר שהתנדבו לארח : דוד ואסנת אור אירחו את מרים פולין (גרמניה-שבדיה) , רות דרוקס (פולין) אירחה וסיפרה בביתה את סיפורו של בעלה , ליסה ואודי זכריה אירחו את ד"ר שמחה שרף (בולגריה), זהבה ורפי כהן את יהודית בן גמא (הונגריה), שרון ותומר גאון את עפרה אביגד (דור שני), ורדה ודני טליסמן את מרים שטרן (דור שני), איתן ואורה מטלו את ניסים משיח (בולגריה), אלדר דני ונילי אירחו את מאירה אמיתי (דור שני), דינה ואשר להב אירחו את ציפורה רייכמן (הונגריה) ובמועדון הנוער סיפרה בתיה גלעד (דור שני).

 

בתום המפגשים הוגשו למספרים תעודות הוקרה על מוכנותם לספר את סיפורם בכפר ורדים ולהנחילו לדורות הבאים תודתנו והערכתנו הרבה לכל אחד ואחת מהם וכן לכל המשפחות המארחות שפתחו את ליבן וביתן לטובת פרויקט חשוב זה.

 

 

 

צרו קשר:
מתנסנט חוגים הצהרת נגישות